07 February 2009

Berjumpa Supervisor

Balik dari jumpa Supervisor, hati dan fikiran aku bercelaru apabila ditanya kenapa aku memilih survey, sampling technique dan penentuan sampel size aku..soalan yang ditanya kebanyakkan meninggalkan persoalan kepada aku tentang reason kenapa aku memilih mixed method dalam kajian dan kenapa Logistik Regression Analisis digunakan untuk menganalisa data. Selain survey aku juga perlu kepada data qualitative especially untuk menanyakan tentang perlaksanaan pihak pengurusan terhadap isu yang dikaji. So kebanyakkan research di Malaysia kata one of the lecturer kat Shah Alam untuk selamat guna Mix method..apa pun aku perlu kepada justifikasi kenapa aku memilih setiap kaedah tersebut. DAn ini jugalah soalan yang akan ditanya dalam viva bab methodology aku..aku perlu susun semula penulisan bab 4 aku ni kepada keseimbangan .....so aku baru nampak..cuma aku risau tentang data yang bakal aku analisis ..tak mahir guna LRA dan SPSS dan ada satu lagi sofwer baru yang akan digunakan pada kebanyak qualitatif research iaitu Nvivo...hopefully aku boleh cover sepantas mungkin topik ni...


Ntahhh la lately tekanan aku semakin tinggi terhadap kerisauan menyiapkan PhD on time...kadang kala semangat aku luluh apabila membaca buku-buku statistik yang memeningkan kepala...moga Allah kau permudahkan setiap urusan ku sesungguhnya aku Hamba yang menzalimi diri sendiri tanpa bantuan dari Mu Ya Allah siapalah aku........

2 comments:

Win said...

Salam and Hi Betty, k win pun pening jugak lepas jumpa supervisor.But after a while I know that he wants us to think more deeply so that we are sure of it ourselves...I mean for k win lah..teruskan perjuangan InsyaAllah..

NOR AINI SALLEH said...

Salam, maaf lama tak update blog..Masa terlalu pantas mengejar kita dan setiap homework yang perlu dilakukan memerlukan penggalian yang lebih mendalam dan ini mengambil masa yang panjang....