07 January 2009

DATA ANALYSIS

Tahun 2009 tahun yang mencemaskan...peringkat di mana aku perlu membuat survey work, data analysis dan write up....Ya Allah...payahnya untuk aku memahami jenis2 analisis yang perlu dilakukan bagi menjawab soalan2 objektif kajian..Tapi syukur ada yang sedia membantu. Kau permudahkan Ya Allah perjalananku ini..Tanpa bantuan dari Mu..aku insan yang lemah.

Berdebar-debar untuk menganalisis data..tadi berbincang dengan rakan seperjuangan, cujie nasihatkan aku supaya merujuk kepada buku Julie Pallant- SPSS SURVIVAL MANUAL-..so hari ni aku mula tengok buku ini. Moga-moga aku memahaminya...Cujie cadangkan aku supaya test in term of reliability & validity of data by using SPSS..n try to eliminate the data below (R =0.06)..hubungan yang lemah n write in the methodology chapter...so esok hopefully aku boleh jumpa hakimi technician BSMB Uitm utk SPSS version 12 license. Hari ni boleh baca buku jullie n buat apa2 yang patut dulu...Ngantuk rasa cuz semalam Hazim tido lewat so aku ngan bibik sama2 tengok..abang n ayah tido awal cuz abg n ayah kena bangun awal..tapi aku lawan perasaan ngantuk cuz byk perkara yang perlu dilakukan .

Moga-moga penimbaan ilmu ini memberikan manfaat pada aku, islam n Malaysia amnya...Masih di peringkat methodology...

2 comments:

Win said...

Salam and Hi Betty, samalah kita...rasa cemas tetap ada...tapi k win serah pada Allah...anyways..one thing I am so bersyukur is having my husband and my children with me...nama anak k win Ilham...macam blog Betty ni...c ya later.K win nak link kan blog Betty ni ok?

Anis Sazira said...

Salam Kak Betty

Found your blog from link in Kak Win's. Good luck ye for the data analysis. Keep on sharing experience, tips and valuable info related to your PhD.

Anis@Manchester