24 December 2008

DSLR CAMERA!

Agrhhhh...tension. Yang mana satu menjadi pilihan hati..antara sony, canon & nikon..Kalau diselidik ramai yang suggest & guna nikon..for the beginner macam aku sony alpha (200), nikon D60 or Canon 1000D is more suitable...cuma kalau dibandingkan harga nikon D60 agak mahal sedikit. Tapi future value ada kalau-kalau nak di let go nanti. Sony alpha (200) Twin lens murah jika dibandingkan dengan kedua-dua kamera nikon & canon. Lagi pula sony ada buat workshop free untuk owner DSLR...tetapi aku hairan kenapa ramai yang memilih nikon. Jika dibaca pada review dari expert lebih kurang sama functions n pros & cons dia...ntah la..most profesional photographer memang suka teknologi nikon...

Kenapa aku sibuk-sibuk nak tengok DSLR kamera? Reasonnya yang utama kononnya nak shoot gambar projek aku. Aku dah terbeli canon compact pada hakikatnya aku perlukan DSLR..rupa2 nya terlupa melihat kepada zoom lense dia...aku go for design, its really small n easy to put in my handbag bila ke mana-mana. tapi terlupa kegunaannya. Kerja sampingan aku minggu ni membelek lelong web & mudah web...so dari perhatian aku setiap kali Nikon D60 diiklankan kejap jer dijual..so pada aku nikon ada value ...

Reason ke dua..antara hobby suka ambil gambar..aku sukakan gambar pemandangan, aku suka kepada keindahan alam yang dijadikan oleh Pencipta yang Maha Agung, Allah SWT. Jadi inilah alasan yang mendorong aku untuk mengadap menengok kamera DSLR ni...

Harga kalau di Ipoh area memang mahal dan offer, tak menarik sebagaimana di lelong..mungkin di sini saingan tak sehebat Kuala Lumpur...so aku akan ke Kuala Lumpur untuk dapatkan pilihan...yang mana satu belum tentu....Tunggu duit elaun dulu.....baru boleh tau...

No comments: